روش های نصب موکت

روش های نصب موکت

روش های نصب موکت کفپوش موکت بر خلاف فرش تمام کف را پوشش می دهد. برای نصب موکت در اطاق ها با توجه به ضخامت و نوع کاربری از دو روش استفاده می کنند. معمولا موکت های ظریفتر را برای کف در نظر می گیرند.برای چسباندن موکت در فضاهای پر تردد باید از چسب استفاده کرد.

در مواقعی که سطح اولیه دارای پستی و بلندی قابل مشاهده می باشد, قبل از هر کار زیر سازی نیاز می باشد. از آنجا که کف هر اطاق یا فضا, در معرض رطوبت است برای زیرسازی ترکیب سیمان, پودر سنگ و چسب بتن بهتر می باشد. این مخلوط که توسط آب و به اندازه کافی شل شده, توسط کاردک پهن باید در ۲ جهت عمود برهم کشیده شده تا هرگونه پست و بلندی از بین ببرد. برخی برای زیرسازی از چسب چوب استفاده می کنند که این کار به خاطر رطوبت کف, در دراز مدت اثر خود را از دست می دهد. قبل از زیرسازی نهائی لازم است خلل و فرج عمیق تر با ملات ماسه و سیمان ترمیم شود.

 

روش های نصب موکت

Carpet installation

 

بنابراین بعد از خشک شدن زیرسازی, زیر کار با کاردک یا قلم مو چسب کاری می شود. چسب مورد نظر این کار از نوع چسب صنعتی می باشد که در کفاشی نیز استفاده شده و اصطلاحا به آن ” چسب فوری ” می گویند. برای چسبانیدن موکت باید قدری صبر کرد تا چسب کمی خشک شده و اصطلاحا خود را بگیرد. از آنجا که چسب فوری از خانواده تینر و بنزین می باشد, رعایت اکید اصول ایمنی قبل و در حین نصب, جهت جلوگیری از هرگونه آتش سوزی بسیار مهم استقابل توجه می باشد. در طول نصب استعمال سیگار و استفاده از هرگونه شعله فوق العاده خطر آفرین می باشد.

برای نصب کفپوش موکت در راه پله ها نیز معمولا دو روش به کار گرفته می شود. بجز روش چسبانیدن, استفاده از تسمه های فلزی رنگی مختلف در کنج طولی راه پله روش دیگر نصب موکت در راه پله ها می باشد.

ایران موکت افتخار دارد که در تمام زمینه های فروش ، ارسال و مشاوره ی رایگان خرید در خصوص فروش عمده انواع موکت و کف پوش با آغوشی گسترده پذیرای کلیه ی عزیزان تماس گیرنده باشد. چرا که خدمت به شما افتخاریست بزرگ برای ما.