شستشوی فرش و موکت

فرش و مبلمان در استفاده روزمره بتدریج در اثر آلودگی هوا و نشست و برخاست کثیف شده و بهتر است هر از چند گاهی توسط شوینده مناسب شسته و تمیز شود .

بدلیل روکشهای گوناگون مبلمان و الیاف متفاوت فرشها، شامپوی فرش و موکت بایستی با تمام الیافها سازگار بوده و هیچگونه ضرری برای آنها نداشته باشد، بنابراین استفاده از کمترین مواد شیمیائی در فرمولاسیون شامپو فرش بسیار حائز اهمیت میباشد.

از طرفی جلوگیری از تداخل رنگها و یا از بین رفتن شادابی و نشاط رنگ فرش و موکت از دیگر جنبههای مورد توجه در شویندههای فرش و موکت میباشد. برای حفظ وسلامت رنگها و همچنین داشتن فرشهایی با پرز نرم و ملایم، طرز استفاده از شامپو فرش نیز در کنار انتخاب محصول مناسب حائز اهمیت میباشد.

بهترین روش برای تمیز کردن فرش و موکت با شامپو فرش، انحلال مقدار مناسبی از آن(طبق دستورالعمل) در آب وتمیز کردن سطح مورد نظر با اسفنج آغشته به محلول شوینده میباشد . سپس باید با یک دستمال کتانی نمدار سطح فرش را از شوینده و چرکهای حل شده در آن پاک نموده و هر از چندگاهی دستمال مورد نظر را با یک دستمال تازه دیگر عوض نمود. همچنین بایستی فرش و موکت را پس از خشک شدن جارو نمود.

نکات قابل توجه در هنگام استفاده کردن از شامپو فرش و موکت

از نکات قابل توجه پرهیز از راه رفتن و یا نشستن بر روی فرش و موکت قبل از خشک شدن کامل آنهاست، در غیر این صورت احتمال بروز لکه وجود دارد.

نحوه انتخاب موکت

از ما بپرسید: یکی از پر طرفدارترین کفپوش ها در طراحی دکوراسیون داخلی موکت ها هستند که در انواع مختلف پرز بلند و یا پرز کوتاه عرضه می شوند. شاید برای شما هم پیش آمده است که موکت را برای فرش کردن فضای پذیرایی خود انتخاب کنید و در صدد هماهنگ کردن موکت مورد نظر با سایر مبلمان و لوازم موجود در این فضا به خصوص فرش باشید؛ به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم پاسخ سوال یکی از همراهان چیدانه در رابطه با بهترین رنگ موکت برای پذیرایی را با شما در میان بگذاریم، شاید این سوال دغدغه شما عزیزان هم باشد، پس با ما همراه باشید. 

سوال: فرش جدید ما به رنگ پوست پیازی و مدل دستباف گونه است یک پیشنهاد رنگ مناسب برای موکت زیر فرش می خواستم، لطفا راهنماییم کنید.
پاسخ: به طور کلی رنگ در انتخاب انواع موکت ها حرف اول را می زند چرا که انتخاب یک موکت تیره فضای شما را کوچکتر و صمیمی تر جلوه می دهد در حالی که یک موکت روشن می تواند فضای شما را بزرگ تر و دلباز تر نشان دهد و نظافت آن نیز به مراتب سخت تر خواهد بود.

وقتی در فضای پذیرایی پارچه ی رو مبلی و فرش شما طرح دار است یا طیف رنگی گیرا و تندی دارد؛ بنابراین رنگ موکت پذیرایی انتخابی شما باید رنگی، خنثی و ساده باشد و یا نهایتا یک بافت معمولی داشته باشد، این موضوع سبب برقراری بالانس و تعادل در فضای داخلی شما می شود، اما در غیر این صورت فضای شما دچار اغتشاش بصری می شود و اجزا فضای داخلی جذابیت خود را از دست می دهند.