مزایای استفاده از موکت خوب در خانه

مزایای استفاده از موکت خوب در خانه در این روزهای سرد زمستان ما را مجاب می نماید که تمام مدتی که در منزل هستیم جوراب پوشیده تا بتوانیم روی پارکت یا سرامیک سرد خانه به راحتی راه برویم. ما درباره انواع پارکت، سرامیک، کفپوش چوبی و سایر پوشش های جدید اطلاع داریم. تمامی این کفپوش ها بسیار شیک می باشند. همچنین هر کدام مزایای خودشان را دارا هستند. اما هنوز هم عده ای معتقد هستند که با وجود انواع رنگارنگ کفپوش های جدید موجود در بازار به دنبال خرید موکتی مناسب باشند. آنها ترجیح می دهند تا با موکت کردن کف اتاق ها کف خانه را گرم کنند.

موکت

احتمالا تا به حال به این مسئله دقت نکرده باشید اما اگر شما کف آپارتمان تان را موکت کرده باشید نگران زمین خوردن های مکرر کودک دلبندتان که به تازگی راه افتاده، نخواهید بود. یا اگر مدام وسایل و ظروف از دستتان می افتند دیگر نگران شکستن آنها یا آسیب دیدن و جا انداختن آن روی پارکت نمی شوید.

در هر حال سلیقه ها متفاوت است و هرکس می تواند نوعی از کفپوش را انتخاب نماید. در حال حاضر اگر شما در فکر خرید موکت برای خانه خود می باشید بهتر است ما را همراهی نمایید. ما نکاتی را در مورد انواع موکت ها و چگونگی انتخاب یک موکت مناسب برای آگاهی شما بازگو می کنیم.

بعضی از دکوراتورها معتقدند باید دکوراسیون را بر اساس کف چیدمان نمود. بنابراین اگر دکوراسیون شما از قبل طراحی شده و اکنون تصمیم به خرید موکت دارید باید با دقت و ظرافت، موکتی مناسب با چیدمان منزل تان انتخاب نمایید. موکت بر خلاف آنچه تا به حال در تصور شما ممکن است بوده باشد بسیار تجملی باشد. لذا اگر به درون کاخ های قدیمی قدم گذاشته باشید حتما دیده اید که تمام کف ساختمان سراسر پوشیده از موکت های بسیار زیبا و شکیل بوده است. حتی در گذشته روی پله های ساختمان را هم با موکت پوشش می دادند.

مزایای استفاده از موکت خوب در خانه

Good and suitable carpeting

موکت عایقی حرارتی

  • موکت ها علاوه بر اینکه عایقی حرارتی محسوب می گردند.
  •  تا حد بسیار زیادی گرمای کف را حفظ می نمایند.
  • آنها به عنوان عایق صدا هم تاثیر گذارند.
  • در ساختمان های چند طبقه یا خانه های دوبلکس صدا را کمتر انتقال می دهد

موکت ها به خاطر طرح ها و رنگ های متنوع و حتی بافت های مختلف آن با هر دکوراسیونی قابل ترکیب و هماهنگی می باشد. اما به طور کلی رنگ های خنثی بهترین گزینه برای رنگ موکت هستند. زیرا آنها با هر رنگ دکوراسیونی هماهنگ می گردند. در اتاق هایی که کم اثاثیه باشند می توانند اتاق را پرتر جلوه بدهند.

انتخاب موکت طرح دار برای فضاهای بزرگ مناسب تر است و فضا را دوستانه تر نشان می دهد و اگر رنگ آن تیره باشد دنج بودن آن مکان قابل حس تر می گردد. برای اتاق های نشیمن کوچک هم بهتر است از موکت های ساده و روشن و بدون طرح استفاده کنید و هرچه پرز موکت مورد نظر شما کوتاه تر باشد فضا را بزرگ تر جلوه می دهد.

مزایای استفاده از موکت خوب در خانه ، بهتر است برای اتاق هایی که آفتاب گیر نمی باشند از موکت هایی با رنگ های طیف آفتابی و زرد استفاده نمایید. در این صورت حس گرما را به این محیط ها القا می نمایند.