موکت طرح دار برای خانه

در این مقاله قصد داریم در خصوص انتخاب موکت طرح دار برای خانه صحبت کنیم.همانگونه که میدانید موکت ها دارای انواع طرح های مختلف می باشند. اما آنچه که مهم است انتخاب یک طرح مناسب از موکت برای خانه می باشد، چرا که طرح موکت باید با دکوراسیون خانه هم خوانی داشته باشد و بارها پیش آمده که باانتخاب اشتباه یک طرح از موکت کل دکوراسیون خانه دستخوش تغییری ناموزون گشته است.

همانگونه که در مقالات قبلی گفته ایم بهتر است برای کف پوش  اتاق‌های کوچک ار از موکت‌های ساده و بدون طرح و  رنگ روشن استفاده کنید تا اتاق خانه ی شما بزرگ‌تر به نظر برسد.ودیگر اینکه هرچه موکت‌ها پرز  کمتری داشته باشد، فضای اتاق  را بزرگ‌تر  می‌کند.

اما در خصوص موکت طرح دار برای خانه باید گفت که :

خرید موکت طرح‌ دار برای پوشاندن کف خانه هایی که فضاهای بزرگی دارند، کار بسیار درست وعاقلانه ای است زیرا با این کار، فضا، کوچک‌تر و دوستانه‌تر به نظر می‌رسد.

اما در خصوص رنگهای موکت ساده و موکت طرح دار میتوان گفت که به طور کلی رنگ در انتخاب موکت ها حرف اول را می زند زیرا که انتخاب یک موکت تیره فضای شما را کوچکت و صمیمی تر نشان دهد در حالی که یک موکت روشن به راحتی فضای خانه شما را بزرگ تر و دلباز تر نشان میدهداما همانطور که میدانید نظافت آن  به مراتب سخت تر است.اکثرا اتاق‌های خلوت را موکت می‌کنند تا مبله‌تر به نظر برسد.همچنین کفپوش موکت‌  میتواندبرای پوشش کف اتاق‌هایی که کف چندان زیبایی ندارند، بسیار مناسبباشد.

اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید از موکت طرح دار برای کف پوش خانه ی خود استفاده کنید پس بهتر است به این نکته نیز توجه کنید که وقتی در فضای پذیرایی خانه ی شما پارچه ی رو مبلی و فرش شما طرح دار است بهتر است  رنگ موکت پذیرایی را رنگی خنثی و ساده انتخاب کنید و یا نهایتا یک بافت معمولی داشته باشد، رعایت این نکته سبب برقراری  تعادل در فضای داخلی خانه ی شما می شود، اما در غیر این صورت فضای خانه شما دچار اغتشاش بصری می شود و تمام وسایل داخل خانه جذابیت خود را از دست می دهند.