انتخاب موکت مناسب برای کودک

انتخاب موکت مناسب برای کودک  باید بدانید که برای تغییر دکوراسیون اتاق کودکان این کار با تغییر دکوراسیون اتاق بزرگسالان متفاوت است. ابتدا باید به کاربردی بودن و تناسب تمام فاکتورها و عوامل موجود در اتاق بچه ها دقت کرد، چون برای کودکان راحتی مهم است. کودک شما برای انتخاب موکت بهترین شخص برای همراهی درخرید موکت می باشد چون بهتر می داند که از چه چیز خوشش آمده و به کدام وسیله علاقمند است.

موقعی که کودک موکت مورد علاقه خود را انتخاب کرد، شما در نظر داشته باشید که تمام وسایل روی آن قرار می گیرند. و در نهایت باید کفپوش را با سلیقه خود انتخاب کنید، کفپوشی که با مبلمان و وسایل خونه هماهنگ باشد. این شامل در نظر گرفتن فضا می باشد.

حالا اگر بخواهیم راحتی و امنیت را در نظر بگیریم باید دقت داشته باشیم که برای کودکی نوپا می باشد که بیشتر وقتش را در حال بازی و نقاشی روی موکت اتاق خواهد گذراند و روی زمین دراز می کشد و غلط می خورد. این کارها باعث کثیف شدن و خوردگی موکت  می شود.بخاطر همین باید موکتی را انتخاب کنید که مقاوم باشد و تمیز کردن آن راحت باشد.

همچنین باعث آسیب رساندن به پوست لطیف کودکان نشود. خرید موکت همچون فرش برای اتاق کودکان کم سن و سال کاری غیر ضروری است، چون هم باید هزینه بیشتری نسبت به موکت برای خرید آن پرداخت و هم طرح های آن کمتر مورد توجه کودکان قرار می گیرد. آنها وقتی سن و سال کمی دارند از دیدن موکت های رنگی با اشکال مختلف،لذت زیادی می برند.

همین باعث ایجاد احساس راحتی در بچه ها می گردد. مطمئناً طرح موکتی که که فرزندتان انتخاب کرده،باید سال های بعدی عوض شود چون وقتی بزرگتر می شوند این طرح موکت را نمی پسندند و مطابق سنشان دوباره تغییر طرح موکت را می خواهند چون موکت قبلی به نظرشان بچه گانه است.

انتخاب موکت مناسب برای کودک

موکت ها از موادی همچون پلی پروپیلن، پشم، کنف و یا الیاف مصنوعی ساخته شده اند. ولی بیشتر از پلی پروپیلن برای تولید موکت استفاده می شود چون آسان تر پاک می شوند و ظاهری زیبا را به کودکان ما هدیه می دهند. کف منازل لغزنده هستند  پس باید انتخاب موکت مناسب برای کودک به صورتی باشد که بتوانند بدون لیز خوردن و کمترین حرکتی سر جایشان بمانند تا در زمان بازی و دویدن زمین نخورند.

 

انتخاب موکت مناسب برای کودک