بهترین روش های نگهداری از موکت

بررسی بهترین روش های نگهداری از موکت موضوعی است که قصد داریم در این مقاله در مورد آن بنویسیم. بهترین تجربه از خرید موکت زمانی حاصل میشود که محصولی که خریداری کردید سالیان درازی برای شما د رمنزلتان مورد استفاده واقع شود. ما در این مقاله سعی کرده ایم که راه کارهایی را به شما پیشنهاد بدهیم که اگر این راه کارها را به درستی انجام دهید میتوانید عمر موکت های خود را افزایش بدهید .

موکت ها و کف پوش های خانگی ،هتلی و … جز محصولاتی هستند که علاوه بر زیبایی آنها کیفیت و مانایی آنها نیز دارای اهمیت ویژه ای است. بنابراین اهمیت این مقاله در اینجا بیشتر از قبل مورد توجه قرار داده میشود چراکه بخش عمده ای از خرابی ها و کوتاهی عمر موکتها به شیوه ی نگهداری و استفاده ی نادرست ما بر میگردد.

لذا در زیر ما راه کارهایی را جهت حفظ هرچه بهتر موکت و کفش پوش های شما ارائه میدهیم.

حفظ و نگهداری موکت تایل

به قول قدیمی ها در هر کاری پیشگیری بهتر از درمان است . در این قضیه هم امر مهم پیشگیری خیلی بهتر از تعمیر و رفوی موکت می باشد . بنابراین حفظ و نگهداری موکت در برابر کثیفی ها و انواع آسیبها خیلی بهتر و ارزان تر از شستشو و تعمیر آنها می باشد.

نصب انواع پادری در مقابل ورودی

در بازار انواع پادری های خانگی ، اداری و تجاری و … موجود می باشند که همانگونه که دارای طرح ها و رنگها ی متفاوتی است کیفیت های متفاوتی را نیز دارا می باشد . که در بررسی های تخصصی تر از یک از این کیفیت ها کارایی منحصر به فرد خودشان را دارند.

– درواقع از مهم ترین اهداف در راستای نگهداری از موکت ها و کفپوش ها در مرحل هی اول این است که مانع از جذب انواع الودگی به آنها بشویم .برای این کار اولین و بهترین پیشنهاد استفاده از انواع پادری در محل ورود و خروج به آن مکان می باشد.

– اما در خصوص کیفیت پادری که میخواهید در محل ورود و خرج نصب کنید در نظر داشته باشید که کیفیت آن باید به گونه ای باشد که علاوه برجذب بالای خاک خشک توانایی جذب رطوبت و گردوخاک مرطوب را داشته باشد بنابراین در زمان خرید پادری نهایت دقت را به خرج بدهید تا پادری را انتخاب نمایید که کیفیت بالایی در جذب انواع گرد و خاک داشته باشد تا بدین وسیله بتواند مانع از انتقال انواع آلودگی به موکت و کف پوش های داخلی شود.

– همچنین طول و عرض پادری هایی که در محل ورودی سالن نصب می نمایید دارای اهمیت بالایی می باشد و باید حدود پنج الی شش قدم شما را در زمان ورود پوشش بدهد در این صورت است که حدود هشتاد درصد ار گردوخاک اولیه ای که شما از محیط بیرون با خود آورده اید را خنثی میکند و مانع از انتقال آنها به موکت می شود.

– همنچنین در نظر داشته باشد که شما می توانید علاوه بر نصب پادری درمنزل خودتان از پادری در مقابل درهای اصلی ورود و خروج ساختمان، استفاده نمایید و یا حتی تمام فضاهای داخلی که ممکن است آلودگی ها را به موکت انتقال دهد نیز از پادری استفاده کنید.

– البته همواره این نکته را در نظر داشته باشید که از مهم ترین موارد قابل توجه در خصوص پادری ها حذف نظافت روزانه ی پادری ها می باشد چون با این روش باعث میشود آلودگی خیلی کمتری به موکت های شما انتقال داده شود .

جارو کشی موکتها و کفپوش ها

از مهم ترین روشهای نگهداری موکت ها به خصوص در فضاهای پرتردد ، وفضاهایی که با موکت تجهیز شده اند، برنامه ای دائمی جهت جاروکشی آن محیط می باشد.زیرا جاروکشی مداوم و زمان بندی شده بهنرین راهکار حفاظتی است که جهت موکت های اداری و تجاری کارآمد خواهد بود. این روش حدودا هشتاد درصد خاک خشک و قابل نفوذ را برطرف می نماید.

زیرا جمع شدن گرد و خاک در الیاف موکت ما امری اجتناب تاپذیر است اما همین جاروکشی منظم مقدار آلودگی را کنترل می نماید. به همین دلیل با برای مراکز تجاری و اداری و همچنین مراکزی اقامتی و هتل ها پیشنهاد میکنیم که یک برنامه ی زمانبندی شده مدون تهیه نمایند و طبق آن برنامه موکتها و کفپوشها را نظافت و غبارگیری کنند .

البته فراموش نباید کرد که بعد از نظافت امر نظارت بر نظافت و انجام دقیق برنامه ی زمانبندی شده بسیار مهم و قابل اهمیت می باشد. موکت هایی که الیاف بلند دارند، توان نگهداری آلودگی بیشتر را در خود خواهد دارند، اما این دسته از موکت ها عمق و توانایی زیادی برای پنهان کردن لکه و گرد و غبار را نیز دارمی باشند. از این رو با توجه به آنچه در خصوص موکت های پرز بلند گفته شد، نیازمندی آن ها به نظافت مداوم و مستر بیشتر خواهد بود.امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم شما را با شیوه ی بهتر حفظ و نگهداری موکت ها آشنا کرده باشیم.