موکت طرح دار

هنوز هم بعضی از مردم دوست دارند در بخش هایی از خانه و به ویژه اتاق خواب موکت داشته باشند. موکت ها برای اتاق کودکان بسیار مناسب هستند و ایمنی بچه ها را تا چند سال اول زندگجی شان فراهم می کند.استفاده از موکت های ساده و یک رنگ فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهد اما ممکن است اتاق شما به اندازه کافی بزرگ باشد و نیازی به این ترفند دکوراسیونی نداشته باشید. بنابراین دستتان حسابی باز است تا رنگج و طرح مورد علاقه تان را انتخاب کنید.در حال حاضر موکت های طرح دار متنوعی در بازار وجود دارند. انواع وارداتی معمولا از کشورهای بلژیک یا ترکیه به ایران می آیند. البته موکت های ایرانی هم کیفیت و نقش و نگارهای خوبی دارند.

ویژگی موکت ساده و طرح دار

  • موکت های ساده در رنگهایی متنوع موجودند.
  • اگر پرده ، مبلمان و قالیچه اتاق طرح دارند موکت ساده گزینه ای مناسب  است که باعث بزرگتر نشان دادن اتاق های کوچک می شوند.
  • این نوع موکت ها به سبب اینکه در تزیینات اتاق محدودیت ایجاد نمی کنند همه جا کاربرد دارند
  • کثیف بودن موکت های ساده بیشتر مشخص می شود و بهتر است درمحیط های پررفت و آمد خانه استفاده نشوند. موکت هایی با بافت برجسته و طرح دار برای محیط های پر رفت و آمد ، گزینه ای مناسبند.

ویژگی موکت های طرحدار

نمونه هایی متنوع از این موکت ها طرح دار موجود است و بیشتر برای اتاقهایی مبلمان و تزئینات ساده دارند استفاده می شوند. هر موکت طرح دار در محیط تاثیر خاص خود را می گذارد. به عنوان مثال خطوط عمودی اتاقها ، راهرو ها و راه پله ها را بزرگتر نشان می دهد.به خصوص اگر موکت طرح دار کمی از دیوار فاصله داشته باشد. رنگ  مبلمان در اتاقی با موکت طرحدار بهتر است خنثی مانند رنگ های بژ، کرم و طوسی باشند تا زیبایی طرحها بیشتر به چشم بیاید. برای خود نمایی بیشتر مبلمان ، می توانید از موکت های تک رنگ با طرح برجسته استفاده کنید. از آنجاکه لکه ها روی این نوع موکت دیده نمی شوند و به شستشوی زیاد نیاز ندارند کاربردبسیاری دارند.