نکاتی در انتخاب موکت

  1.   به دلیل راحتی و آسایشی که  موکتها با خود همراه دارد، از سالها دور موکت ها مورد استفاده زیادی داشته اند بنابراین انتخاب موکت برای استفاده کف پوش در دکوراسیو داخلی از اولین انتخاب ختنوتده ها می باشد. موکت‌ ها از لحاظ تجملی نیز در سطح بالایی قرار دارند و با هر نوع سبک مبلمان و دکوری کاملا هماهنگ می باشند. این اولین نکته مهم در انتخاب موکت می باشد.
  2. موکت باعث ایجاد، رنگ و بافت و نقش ثابت برای اتاق های شما می باشد. به علاوه، بافت موکت عایق حرارت و صوت است. بنابراین استفاده از موکتها در جاهای پر سرو صدا بسیار مناسب است و باعث ایجاد امنیت و کاهش آلودگی صوتی می شود.
  3. انتخاب شما برای داشتن یک موکت مناسب این باشد که اگر فضای اتاق شما کوچک است از طرحهای ساده استفاده کنید این طرح ها باعث بزرگ نشان دادن اتاق شما خواهد بود  و اگر فضای اتاق شما بزرگ می باشد از موکتهای طرحدار استفاده کنید که هم فضای بزرگ شما را گرم و زیبا و شیک می کند.
  4. اصولا در بیشتر اتاق‌هایی که اثاثیه کم استفاده می شود از موکت استفاده می کنند تا فضا پر تر به نظر بی آید.  موکت‌ برای پوشش اتاق‌هایی که کف چندان زیبایی ندارند، بسیار مناسب است. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که کف اتاق را دوباره بازسازی کنید چرا که موکت آن را کاملا می‌پوشاند.

موکت

انتخاب رنگ موکت ها

  1. رنگ تیره موکتها برای فضاهای بزرگ مناسب است این نوع موکتها فضا را به محیطی آرام و دنج تبدیل می کند.
  2. در موکت هایی که رنگ های گرم و آفتابی به کار برده شده است. باعث ایجاد فضایی گرم می شود و معموملا برای اتاق هایی استفاده می شود که از نور گیر ندارند.
  3. رنگ سرئ موجود در موکتها باعث ایجاد فضایی بسیار روشن می شود.

موکت