موکت های متنوع و طرح دار ایران موکت

موکت های متنوع و طرح دار ایران موکت پوشاندن خانه با موکت های ساده و یک رنگ محیط خانه را وسیع تر جلوه می نماید. اما احتمال دارد اتاق شما در حد اعتدال بزرگ باشد و نیازی به این ترفند دکوراسیونی پیدا نکنید. بنابراین دستتان حسابی باز است تا رنگ و طرح مورد علاقه تان را انتخاب نمائید.

امروزه موکت های طرح دار متنوعی در بازار هستند. مدل های وارداتی اکثرا از کشورهای بلژیک یا ترکیه به ایران فرستاده می شوند. باید متذکر شویم که موکت های ایرانی کیفیت و نقش و نگارهای خوبی را دارند.

 

موکت های متنوع و طرح دار ایران موکت

carpet

موکت های متنوع و طرح دار ایران موکت

از دیگر مزایای موکت کردن کف این است که اگر شما بخواهید کف موزاییکی اتاق خود را ترمیم نمائید یا تغییر بدهید. سهل ترین و ارزان ترین شیوه موکت کردن می باشد.
شاید شما نخواهید برای خرید موکت هزینه زیادی را در نظر بگیرید. کما اینکه شاید در نظر داشته باشید که زود به زود آن را شستشو دهید. در این شرایط مطلوب است از موکت‌ های کم پشت و با پرزهای کوتاه که معمولا هم زبر می باشند، استفاده نمائید. موکت‌های قدیمی کبریتی از این  مدل های ذکر شده می باشند.

آنها هم ارزان‌تر هستند و هم شست‌وشوی ساده ای را دارند. بافت‌های فشرده هم با پرزهای بلند برای اماکن پرتردد بسیار گزینه ی مناسبی می باشند. بنابراین موکت‌های پرز بلند برای نشستن و قدم برداشتن راحت‌تر می باشند.

آنها حس گرمای بیشتری به شما می‌دهند، حتی تا حدی از پادرد شما کاسته می‌ گردد. ولی باید بدانید تمیز نگه داشتن این موکت‌ ها کار سهلی نمی باشد. باید هر بار هنگام جارو کردن با دقت تمام آشغال‌های ریزی که لا‌به‌لای پرزها پنهان می‌ گردد را تمیز نمود. شما می توانید با موکت های متنوع و طرح دار ایران موکت، بهترین موکت ها را خریداری نمائید.

نگهداری از موکت ها

  • اگر در خانه کودک تازه پا دارید، موکت های روشن انتخاب نکنید. زیرا زود لک می گردند و همچنین از بین بردن لکه ها در موکت ها نسبت به مابقی کفپوش هایی از جنس چوب، سنگ و سرامیک خیلی دشوارتر می باشد.
  •  موکت های بافت دار گرد و غبار را درون بافتها جمع می نمایند. بنابراین بهتر است که کم کم هفته ای دو بار آنها را با جاروبرقی نظافت نمود.
  • برای اینکه موکت ها در اثر رفت و آمد لوله نگردند. آنها را با چسب مخصوص روی زمین بکوبانید. توجه به این نکته در مورد موکت هایی نازک با پرز کوتاه بیشتر حائز اهمیت است.
  • آنها برای حرارت و صدا یک جور عایق به شمار می روند. این عامل سبب می گردد که برای محیط های سرد و پر سر وصدا هم قابل بهره برداری باشند.
  •  با پوشاندن موکت ها در کف، خانه ی شما همیشه نرم و راحت می ماند.
  •  از نظر رنگ و طرح بسیار متنوع می باشند و با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می گردند.
  • موکت های یک دست با پرزهای کوتاه تر فضای اتاق را بزرگتر جلوه می دهند.
  • آنها در رده ی کفپوش های بادوام قرار دارند.
  •  برای نظافت و پاکسازی احتیاجی نیست دستمال نمناک به کار ببرید. با زدن جاروبرقی به سهولت نظافت خانه ی شما صورت می پذیرد.