بررسی انواع مختلف موکت از نظر الیاف

امروز به بررسی انواع مختلف موکت از نظر الیاف استفاده شده در آن می پردازیم

موکت با الیاف نایلون

 این نوع موکت بسیار بادوام هستند و دارای خاصیت های ارتجاعی می باشند. و انتخاب مناسبی است برای تمام جاهای شلوع و پرتردد مثل   فرودگاهها ، هتلها ، دفاتر اداری و سازمانهای این نوع موکت دارای استاندارد حریق می باشند و در استانداردهای مقاومتی در برابر آتش بسیار مورد قبول می باشند.  جنس این نوع از الیاف طوری است که به راحتی سایده و از بین نمی رود و در مقابل لکه پذیری  مقاوم هستند. دارای استاندارد مطلوب در مقابل  الکتریسته ساکن دارند رنگ این نوع موکت ها در اثر شست شویی زیاد ثابت باقی می ماند. پیشنهاد ما به شما برای انتخاب موکت در جاهای پرتردد استفاده از موکتهای الیاف نایلون می باشد.

مزیت های موکت با الیاف نایلون :

  • مقاومت بالا در برابر گسترش حریق
  • مقاومت بسیار بالا در برابر سایش
  • مقاومت در برابر خورندگی و کهنگی

موکت با الیاف پلی پروپیلن

این نوع موکت برای مکانهای پرتردد توصیه نمی شود زیرا استحکام موکتها با الیاف نایلون را ندارند. ولی قیمت مناسبی دارند. دارای استاندارد حریق و مقام و دربرار آتش هستند اما در سطح موکت ها با الیاف نابلون نمی باشند. باز هم می توان گفت در برابر سایش نسبت به موکتهای با الیاف نایلون در سطح پایین تری هستند. ولی با این وجود همانند موکت های الیاف نایلون رنگ ثابتی دارند.  الیاف پرو پیلن خیلی خوب در فرشهایی با بافت حلقوی مورد استفاده قرار می گیرند .

مزیت موکت از الیاف پلی پروپیلن :

  • مقاوم در برابر رنگ پریدگی
  • مقاوم در برابر رنگ پذیرید
  • مقاوم در برابر خوردگی و سایش

موکت با الیاف پشم

جنس این نوع الیاف از پشم طبیعی است. جنس این نوع موکتها بدلیل اینکه مقاوم  در برابر حریق نمی باشند. بنابراین در جاهای مخصوص مورد استفاده قرار می گیرند. تولید این نوع موکتها با روش بافت فرش می باشد. این نوع جنس از موکت ها طول عمر بالایی دارند  برای جلوگیری از هر نوع فرسودگی همراه با پشم ۲۰ درصد از نایلون پلی آمید استفاده می کنند. معمولاً این موکتها را برای هتلهای پنج ستاره به بالا و یا برای سوئیتهای بسیار خاص استفاده می کنند و تمام طرحهایی که در فرشهای دستبافت قابل اجرا است ، در این نوع موکت نیز می توان اجرا کرد . قیمت تمام شدۀ این نوع موکت معمولاً‌ سه برابر قیمت موکتهای دیگر می باشد.

 .