پلی پروپیلن:
این الیاف در مقابل لک و کثیفی مقاوم است و قیمت موکت بافته شده از این الیاف ارزان تر از انواع دیگر الیاف میباشد. الیاف به صورت Solution Dyed. با این حال، این الیاف حالت ارتجاعی ضعیفی دارند. مدل های موکت ارزان­ از این الیاف می­ باشند. و همچنین دارای قابلیت­ های مقاومت در برابر آب و رطوبت، لکه، فشار زیاد و الکتریسیته ساکن می­ باشد. پلی ­پروپیلن برخلاف دیگر الیاف، آب را به خود جذب نمی­کند.

جنس موکت ها امکان دارد که ترکیبی از پلی آمید و پلی استر یا پلی استر و پلی پروپیلن باشد.

الیاف پشم
گرانترین و بهترین الیاف تولیدی برای موکت، از پشم تولید می­ شوند. لطافت، نرمی و احساس فوق العاده ای که این نوع الیاف به شما می­ دهند، بی همتاست. استقامت و انعطاف­ پذیری این الیاف بسیار بالاست اما قیمت موکت آن دو برابر نایلون میباشد. حتی بهترین الیاف تولیدی نیز نمی­ توانند تمام مزایای پشم راداشته باشند. الیاف آن دسته از مدل های موکت استفاده شده در هتل که اختصاصی طراحی میشوند اغلب از این نوع هستند. این نوع الیاف بسیار اسا ن تمیز می­شوند اما برای نگهداری مناسب از آنها باید روش­ های مخصوص آنرا نیز فرا بگیرید تا طول عمر آن را افزایش دهید
موکت تایل:
موکت تایل ها از محبوب ترین انواع موکت هستند که به شکل مربع در اندازه های مختلف طراحی شده و در کنار هم چیده می شوند. معمولا این نوع موکت ها در رنگ بندی متنوع کنار هم قرار می گیرند تا جلوه ای جذاب و رنگارنگ به فضای اتاق ببخشند.

موکت تایل ها مقاومت بالایی دارند و بسیار متنوع هستند، بنابراین برای هر فضایی کاربرد دارند و می توان این موکت ها را یک نوع موکت اداری نیز دانست چرا که به راحتی می توان آن را با دکوراسیون داخلی فضای اداری هماهنگ کرد و از سوی دیگر نیاز نیست نگران قرار گرفتن وسایل سنگین روی آن باشید


موکت کبریتی:
از قدیمی ترین انواع موکت موکت کبریتی است که در بسیاری از خانه هااز این موکت ها اسثفاده میشود. موکت کبریتی دارای طرحی ساده است و غالبا فقط برای پوشاندن کف یک اتاق به ساده ترین و ارزان ترین شکل استفاده می شود.

انواع موکت طرح دار

موکت کبریتی بافتی گره ای و سخت دارد.در نتیجه ممکن است نرمی و لطافت سایر موکت ها را نداشته باشد. اما در عوض مقاومت بالایی در برابر قرار گرفتن وسایل سنگین دارد. موکت کبریتی یک نوع موکت ساده است که در عین سادگی در تمام فضاها کاربرد دارد. موکت کبریتی در راهرو های هتل ها کاربرد بسیاری دارند. بنابراین شاید بتوان آن را یک نوع موکت هتلی نامید.
موکت نایلونی:
در کنار طرح ها و بافت های مختلف انواع موکت، جنس موکت نیز اهمیت بالایی دارد. نایلون یکی از پرکاربردترین جنس ها هنگام بافت موکت به شمار می رود. نایلون نرم، یکپارچه و مقاوم در برابر لکه و پوسیدگی است.

جنس نایلون به فراوانی توسط مردم انتخاب میشود . تقریبا ۹۰ درصد تمامی موکت هایی که در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند از این جنس هستند. جنس موکت نایلونی ( پلی آمید ) همچنین در هتل ها نیز محبوبیت بالایی دارند چرا که در برابر پارگی، لک و کپک زدن مقاوم است.
موکت اولفین: ، برای استفاده در محیط های اداری هستند. در حقیقت اولفین را یک موکت اداری می دانند که اخیرا در مصارف خانگی نیز جایگاه خوبی پیدا کرده است.

جنس موکت اولفین شبیه به پشم طبیعی است و مقاومت بالایی دارد. به همین دلیل در فضاهای باز و پرتردد نظیر راهروهای هتل ها و دفاتر کار از این نوع موکت استفاده می شود.
موکت پلی استر:
موکت پلی استر که یکی دیگر از انواع موکت ها است ضد آلرژی محسوب می شود. به علاوه از آنجایی که پلی استر از مواد بازیافتی تهیه می شود، این جنس موکت سازگار با محیط زیست است.

یکی از مزیت های اصلی موکت پلی استر مقاومت رنگ آن در برابر رنگ پریدگی است. اما از سوی دیگر، این جنس در برابر وزن حساس است و زود حالت خود را از دست می دهد. بنابراین انتخاب مناسبی برای فضاهای پرتردد نیست و اغلب مصرف خانگی دارد.