بررسی ساختار موکت با الیاف پلی پروپیلن

بررسی ساختار موکت با الیاف پلی پروپیلن، عنوان موضوعی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. شرکت ایران موکت نماینده ی رسمی بزرگترین تولید کنندگان موکت در ایران افتخار دارد که بیش از سی سال خدمتی صادقانه به مشتریان خود ارائه کرده است.
امید آنکه مقاله ی ( بررسی ساختار موکت با الیاف پلی پروپیلن) مورد علاقه ی دوستداران و مشتریان صنعت موکت واقع گردیده باشد.
ساختار موکت از مهمترین مواردی است که باید در هنگام خرید موکت دانست ، در ادامه مقاله ای بررسی ساختار موکت با الیاف پلی پروپیلن را میخوانید.
همانگونه که میدانید یکی از مهمترین عوامل مؤثر در ارتقاء کیفیت فضاهای داخلی ، انتخاب و به کارگیری مصالح ساختمانی مناسب است. در این انتخاب طراح باید با آگاهی و شناختی که از مشخصات فنی و کاربری مصالح مختلف دارد و در عین حال با رعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان در ایران و همچنین استاندارد ‏های موجود ، دست به انتخاب بهینه بزند. موکت یکی از محصولات پر مصرف در ایران است که انتخاب نوع مناسب آن نیاز به اطلاعات فنی لازم دارد. مهم ترین بخش هر موکت الیاف آن است .

موکت تهران

ساختار موکت با الیاف پلی پروپیلن

این نوع الیاف نیز قیمت بسیارمناسبی دارند ،‌ ولی برای استفاده در مکانهای پرتردد به هیچ عنوان توصیه نمی گردد . از لحاظ ثبات رنگ خوب و میزان الکتریسیته در آن کم است . در خصوص استاندارد حریق و مقاومت در مقابل آتش در ردیف پایین تری از الیاف نایلون قرار می گیرد و مقاومت آن معمولاً‌ در استاندارد اروپا در ردیف سه ،‌و به لحاظ مقاومت در برابر سایش نیز در ردیفهای پائین تری از نایلون قرار دارد .
الیاف پلی پروپیلن که گاه الفین نیز نامیده می شود به تدریج به رقیب نایلون بدل شد . این الیاف رنگ ثابت دارند . زیرا فرآیند تولید الیاف پروپیلن از طریق آمیزش مادۀ اصلی آن با رنگ دانه ها صورت می گیرد . بدین ترتیب ، الیاف پرو پیلن خیلی خوب در فرشهایی با بافت حلقوی مورد استفاده قرار می گیرند .

نقاط قوت الیاف  پلی پروپیلنچیست ؟

از قوت الیاف  پلی پروپیلن میتوان به موارد زیر اشاره کرد که :

– مقاومت در برابر رنگ پریدگی
– مقاومت در برابر رنگ پذیری
– مقاومت در برابر خوردگی و سایش