موکت مناسب هتل

معمولا در هتل ها گرایش بیشترى به موکت هاى پرزدار وجود دارد،مخصوصا براى اتاق میهمان و لابى هاى کم ترافیک و سالن هاى کنفرانس،این نوع کف پوش را در نظر مى گیرند که خود نیز انواعى دارد، مانند نختاب و پرز بلند و غیره. البته نختاب هاى نایلونى در رنگ هاى مختلف رشته هاى بزرگ و پیوسته دارد و نرمى آن نیز بى شباهت به پشم نیست و خاک در لاى آنها پنهان مى شود و خود را نشان نمى دهد، پلاستیک( در مقابل نور، مقاومت بیشتری پلى پروپیلن ) دارد و در مقابل نم و رطوبت هم خود را به زودى نمى بازد و در راهروهاى سرویس مى توان نصب کرد. کف پوش نى ول پانچ، بدون پشت ابرى با قیمت ارزان و دوام عالى و از نظر مقاومت و ارزانى قیمت، بسیار مناسب است و هتلدارانى که مقید به صرفه جویى هستند مى توانند از این نوع استفاده نمایند.

انتخاب موکت براساس درجه و ستاره بندی هتل ها

در انتخاب موکت برای هتل های دو ستاره به بالا، همواره موارد متعددی وجود دارد که عدم در نظر گرفتن یکی از عوامل می تواند عاملی جهت عدم ارتقای درجه هتل باشد. برای مثال درسوئیت های رویال(سلطنتی)هتل های پنج ستاره معمولا از موکت های پشم (اکس مینستر ) استفاده می شود. گفتنی است، در این زمینه جهت ارتقاء درجه و گروه بندی، بالاترین کیفیت موکت و آرامش ایجاد شده درهنگام راه رفتن بر روی موکت، از عوامل اصلی در این رابطه به شمارمی آید.

بهترین نحوه نصب موکت درهتل ها

در شکل و فرم فرش کردن موکت هم، بعضى ها دقیق اند و بهترین طرزآن را به کار مى برند، تصور مى رود آجرى فرش کردن موکت بهترین نوع نصب کردن باشد، زیرا در موقع لزوم به آسانى مى توان آن را تعویض نمود، یعنى تغییر پذیرى را به سادگى ممکن مى سازد و مشکلات زیادى پیش نمى آورد