استاندارد انتخاب موکت

 در مورد واژه استاندارد انتخاب موکت تعریف خاصی وجود ندارد اما با این حال همواره یک سری مسایل امنیتی و ایمنی در استانداردها تعریف می شود که مخصوصا در جایی که با عموم مردم سر و کار دارند بیشتر مد نظر قرارمی گیرد. در بحث پوشش های کف، به ویژه موکت،  استانداردهای اجباری برای محل های عمومی مانند هتل ها، سینماها، آمفی تئاترها، سالن های کنسرت و جزء اینها تعریف شده که حتما بایستی  استانداردهای موکت در اجناس انتخابی مورد دقت و تامل قرارگیرد. یک سری از استانداردها اجباری نیستند. ولی موردنیاز و درخواست کاربر و بهره برداری قرار می گیرند که می توان به طور مثال به استاندارد میزان تردد(۶۸۵ EN ) که همان استانداردمقاومت کالای در معرض سایش است، اشاره کرد.
به طور کلی نکته حایزاهمیتی که همواره بایستی به آن توجه خاص داشت این است که در بحث پوشش های دیوار و کف مخصوصامکان های عمومی، بعضی از استانداردها برای هر دو پوشش مشترک اند.(همانند استاندارد مربوط به مقاومت در برابر گسترش آتش، آنتی باکتریال و مواردی از این قبیل) ولی در مورد پوشش های کف همواره استانداردهای بیشتری همچون مقاومت در برابر سایش،استاندارد میزان اصطکاک بین کفش و پوشش کف بایستی رعایت شود.

استاندار موکت هتلی

موکت هتلی می بایست از لحاظ کیفیت وضخامت، تعداد نخ بافته شده و همچنین مواد اولیه به کار رفته در آن در حد قابل قبولی باشد. در هتل ها به خصوص محل هایی مانند لابی هتل، بهتر است ازموکت کف پوش دار استفاده شود.از مهمترین خصوصیات موکت هتل ها را مقاومت درمقابل آتش سوزى می داند و می گوید: معمولا در هتل ها از موکت های بافتینگ استفاده مى شود، زیرا این نوع موکت ها خاصیت ضداستاتیک و ضداشتعال داشته و از لحاظ تنوع رنگ نیز بیشتر از نوع تافتینگ می باشد، البته گفتنی است.لایه کف پوش آندرلی در زیر این نوع موکت ها نیز باعث افزایش لطافت و نرمی
موکت,ایران موکت

موکت

انواع استاندارد در انتخاب موکت

  1. اسـتاندارد حریق، مقاومت در برابر آتـش و مقاومت در برابرگسترش آتش
  2. استاندارد ضدالکتریسیته ساکن
  3. استاندارد عدم لکه پذیری و تغییر رنگ