نصب موکت و فرش راه پله

نصب موکت و فرش راه پله هنگامی که فرش یا موکت خود را انتخاب و خریداری نمودید، نوبت نصب موکت بر روی پله های راه پله است. اما قبل از نصب آن ها باید پله را آماده ی نصب نمود و وسایل لازم را محیا کرد. این مقاله شامل دستوراتی در مورد چگونگی آماده سازی پله ها برای نصب موکت است.

نصب موکت و فرش راه پله

Install carpet and carpet staircase

برای نصب موکت راه پله دو شیوه برای استفاده می باشد:

  • چسباندن موکت
  • استفاده از ابزار

در صورتی که از روش چسباندن استفاده می نمایید باید پله را کاملا زیرسازی کرده ومنظم نمایید. یعنی اگر پله شما دارای ایرادی است باید آن را برطرف نمایید. تمامی سطوح پله باید با هم هماهنگی داشته باشند.

بعد از زیرسازی باید پله ها را تمیز کرد. سطح پله باید بدور از هرگونه کثیفی و گرد و غباری باشد. بعد از تمیز کردن راه پله تمامی سطح پله ها را با استفاده از چسب موکت آغشته به چسب نمایید. بعد از این عمل به آرامی و با نظم چسباندن موکت به پله ها را آغاز کنید.

روش دوم برای چسباندن موکت به پله، استفاده از تسمه های فلزی رنگی مختلف در کنج طولی راه پله می باشد. در اینجا منظور بست های فرش راه پله می باشد. این روش بسیار آسان است و بست ها توسط پیچ و مهره محکم شده و مانع از حرکت موکت می گردد.

نصب موکت و فرش راه پله

Install carpet and carpet staircase

نصب موکت و فرش راه پله

  • قبل از پهن کردن فرش یا موکت، همه پله ها را جداگانه اندازه گیری نمایید. زیرا ممکن است سطح تمامی پله ها با هم یکسان نباشند.
  • در چسباندن موکت، بعد از این که چسب زدید، چند دقیقه صبر کنید و سپس اقدام به چسباندن موکت یا فرش نمایید.
  • از انتخاب موکت های کبریتی و قدیمی برای نصب بر روی راه پله پرهیز کنید.
  • در راه پله هایی که یک طرف آن به دیوار می چسبد، برش ها را به صورتی بزنید که موکت به سمت دیوار کشیده نشود و به دیوار چسبانیده نگردد.

ایران موکت با بیش ازسه دهه فعالیت در صنعت فروش انواع کف پوش های خانگی ، اداری و …,و با داشتن هزارن مشتری دائمی و راضی توانسته است خود را به عنوان یکی از بهترین فروشندگان موکت ایران ثابت نماید.