نکاتی درباره موکت

مواد اولیه نقش مهمی در افزایش کیفیت موکت ها دارد، البته گفتنی است فرآیند تولید و دقت اپراتور نیز در این زمینه موثرخواهد بود. موکت کالای حجیمی است.بنابراین واردات آن پرهزینه است، و استفاده موکت ایرانى یا خارجی یک سوال است برای مشتریان در این صورت کاربرد انواع موکت ایرانی به صرفه تر خواهد بود.خوشبختانه در حال حاضرتولیدکنندگان داخلی در این زمینه محصولات باکیفیتی عرضه می کنند، بنابراین توصیه می شود هتلداران با توجه به کیفیت و قیمت تمام شده از انواع ایرانی این موکت ها استفاده کنند.
 

انتخاب موکت بادوام در هتل

 در هتل ها معمولابایستی موکت با کیفیت و دوام بالایی انتخاب شود، این نوع موکتها آهار بیشتری دارند و همچنین آنتی باکتریال بوده ،بنابراین با توجه به حجم زیادرفت و آمد کمترین حجم آلودگی را جذب می کنند و نظافت آن نیز به راحتی انجام می شود. موکت های تافتینگ مناسب هتل ها می باشد زیرابه وسیله نخ بافته شده تهیه می شود و خاصیت برگشت پذیری دارد.

چه مواردى به دوام موکت کمک مى کند؟

در مورد حفظ و نگهدارى و نظافت موکت و کف پوش نیز دقت و مراقبت ویژه ای می بایست مبذول داشت. قسمت خانه دارى هتل بایستی توجه ویژه ای به این مساله داشته باشند. در برخی محل هایى نیاز است که مرتبا موکت ها به وسیله شامپو شستشو داده شود. البته گفتنی است،تمام قسمت هایى که موکت نصب شده باید با دقت کامل، به وسیله جاروبرقى تمیز و خاک آن به خوبى گرفته شود.به خصوص در مناطقى که رفت و آمد در آن زیاد است. مثلا نزدیک آسانسورها و درهاى ورودى دقت بیشترى به عمل آید و بهتر است.موکت این قسمت ها را به طور دوره اى با توجه به درجه خاک خوردشان مرتبا شستشو داد و با استفاده از مواد شیمیایى، یا کف خشک، یا بخار و مایع و شیوه هاى دیگر، با دستگاه هاى موکت شویى که مخصوص این کار ساخته شده نسبت به پاکیزگى و گردگیرى و نظافت موکت ها اقدام کرد.

آیا بوی چسب موجب جذب سوسک می شود؟

در گذشته یکی از معضلاتی که وجود داشت، مساله جذب سوسک به خاطر بوی چسب موکت ها بود. به همین دلیل امروزه در نصب موکت ها از چسب استفاده نمی شود و کف پوش آندرلی جایگزین آن شده است، به این ترتیب چنین مشکلی وجود ندارد اما با این حال در خصوص مقابله با حشرات موذی معمولا سالى یک بار سم پاشی هتل ها ضروری به نظر می رسد.