بهترین روش تمیز کردن موکت

بهترین روش تمیز کردن موکت در این مقاله بهترین روش تمیز کردن موکت را به شما آموزش می دهیم. جهت رفع لکه به محض دیدن لکه، آن را تمیز کنید. لکه‌های مایع را با یک حوله کتان یا دستمال کاغذی‌های سفید خشک کنید.

هرگز دستمال را روی موکت به صورت مالش نکشید. زیرا باعث نفوذ لک به داخل فیبر موکت می شود، فقط تمام تلاش خود را بکنید که آن را خشک کنید. با فشار دست روی حوله خشک، خیسی موکت را خشک کنید.

با لکه‌بری که خود تهیه می نمایید، لکه را پاک کنید. برای این منظور چند قطره مایع ظرفشویی را که به صورت خمیری نباشد با آب مخلوط نمایید. حدود یک چهارم قاشق چای‌خوری از آن را تقریبا به یک لیتر آب اضافه کنید و روی لکه بریزید. دقت کنید موکت را خیلی خیس نکنید. به آرامی لکه را پاک ، سپس با آب تمیزکرده و مراحل را تا رفع کامل لکه تکرار نمایید. در صورت تغییر رنگ موکت‌های دارای الیاف مصنوعی، ممکن است لکه چسبناک بوده باشد. آن را با آب گرم شسته ، با یک دستمال سفید و تمیز خشک نمایید.

بهترین روش برای تمیز کردن موکت مخصوصا برای لکه موکت‌های پشمی این است که از آب ولرم استفاده نمایید. هرگز از آمونیاک یا لکه‌ برهای دارای ترکیبات قلیایی که به بافت موکت آسیب می‌رساند، استفاده نکنید.

 

 

بهترین روش تمیز کردن موکت

 

موکت‌ ها و پادری‌ های دارای الیاف گیاهی مانند کنف، حاوی الیاف زبر و سخت هستند در مقایسه با موکت‌های پشمی و موکت‌های دارای مواد مصنوعی، که اینها مقاومت کم‌تری در برابر لکه دارا می باشند.وقتی لکه را از بین بردید، قسمت خیس شده را خیلی زود با فن یا سشوار و حرارت کم خشک نمایید. سوختگی در مورد موکت‌های پرزدار، در صورتی که جای سوختگی کوچک باشد، با قیچی قسمت‌های سوخته را کوتاه کنید. از گوشه‌ ها چند نخ اضافه پیدا کنید. با چسب خیلی قوی آن‌ها را در جای سوخته بچسبانید و سپس نخ‌ ها را برش زده ، هم سطح موکت قرار دهید.
بهترین روش تمیز کردن موکت و از بین بردن لکه شمع به این صورت می باشد که؛ با یک قاشق، لکه خشک شده شمع را تراشیده و
روی لکه دستمال کاغذی یا پارچه سفید بگذارید و با حرارت کم اتو کاری کنید. زمانی که موم کاملا جذب شد ، دستمال را بردارید.