فوت و فن تمیز کردن موکت

فوت و فن تمیز کردن موکت پاک کردن موکت از انواع لکه‌ها معمولا با زحماتی همراه می باشد. بنابراین اگر فوت و فن تمیز کردن موکت بر اساس نوع لکه را بدانیم حتما کارمان راحت‌تر می شود. این روش‌ها را در ادامه با ما در سایت ایران موکت دنبال کنید.

از فوت و فن تمیز کردن موکت، نکاتی را برای شما می گوییم تا با بهره گیری از آنها بتوانید بعضی لکه ها را از روی موکت خود پاک کنید.

برای برداشتن آدامس چسبیده به موکت

فقط کافی است سراغ فریزر یخچال بروید و چند تکه یخ برداشته و آن را به مدت ۳۰ ثانیه روی آدامس بگذارید تا کاملا سرد و یک تکه شود. بعد با استفاده از یک قاشق آنرا از روی کفپوش بردارید.

فوت و فن تمیز کردن موکت

فوت و فن تمیز کردن موکت

استفاده از خمیر اصلاح

بهترین راه برای تمیز کردن انواع لکه‌ها استفاده از خمیر معمولی اصلاح است. که می‌تواند به تنهایی انواع لکه‌ها را تمیز کند. خمیر را روی لکه موکت مورد نظر ریخته و اجازه دهید حدود ۳۰ دقیقه باقی بماند. محل را با یک پارچه تمیز خشک کنید. در نهایت محلول یک به یک آب و سرکه را بر روی لکه اسپری کرده و خشک کنید.

موکت گلی

زمانیکه بچه‌ها با کفش گلی خود موکت یا فرش را گلی می‌کنند روی آن مقداری نشاسته ذرت بریزید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و خشک شود سپس با جاروبرقی جارو کنید.

قطرات شمع

یک کاغذ خشک کن یا پاکت کاغذی قهوه‌ای رنگ روی نقطه مورد نظر قرار دهید و یک اتوی داغ روی پاکت بگذارید پس از چند دقیقه شمع جذب پاکت می‌شود.

لکه چربی روی موکت

روی لکه چربی را با مقدار زیاد جوش شیرین بپوشانید و خوب به داخل پرزهای موکت بگذارید یک شب به همین حالت بماند و روز بعد با جاروبرقی آن را جمع کنید.

لکه چسب

ابتدا یک دستمال را به سرکه سفید آغشته کرده و روی چسب بکشید. این کار لکه چسب را نرم می‌کند و احتمالاً جدا کردن آن راحت می شود. اگر باز هم پاک نشد، استون را امتحان کنید.

( فوت و فن تمیز کردن موکت )