نکات مفید در خرید موکت ۲

در مقاله ی قبلی خاطر نشان کردیم که وقتی وارد خانه ای میشوید اولین چیزی که  می بینیم کف پوش ها و موکتها هستند بنابراین بایددر انتخاب آن دقت داشته باشیم . در این مقاله نیز به ادامه ی مقاله ی قبلی میپردازیم که در خرید موکت باید به چه مواردی دقت داشته باشیم.شرکت ایران موکت شما را در انتخاب بهترین نوع موکت و کف پوش برای هر چه زیبا تر شدن منزلتان راهنمایی میکند.همانطور که میدانید تنوع طراحی در موکت ها این امکان را می‌دهد تا به سادگی با هر نوع مبلمان و دکوری هماهنگ باشد و هارمونی ایجاد شده فضای زندگی را دلنشین‌تر می‌کند. ایجاد سطح نرم وایمن برای اتاق کودکان، طراحی فضای لوکس و زیبا برای هتل ها، خلق دکوراسیون هماهنگ با محیط اداری و داشتن پوششی با دوام و اکوستیک در مکان های پرتردد و آمفی تئاترها، موکت را به انتخابی ایده آل در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است.در این مقاله پیرو مقاله ی قبلی به نکات مفید در خرید موکت میپردازیم.

۱-استفاده از فرش، قالی و قالیچه علاوه بر اینکه یک فضای شرقی و سنتی خلق می‌کند، می‌تواند یک فضای بزرگ را به چند فضای کوچک‌تر تقسیم کند تا هر فضا کاربری خاص خودش را داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های فرش، قالی و قالیچه این است که به‌راحتی قابل حمل است و آسان جابه‌جا می‌شود.
۲-استفاده از فرش در فضاهای کوچک و اتاق‌هایی با متراژ پایین موجب می‌شود که فضا کوچک‌تر به نظر رسد، ولی در اتاق‌ها و سالن‌های بزرگ برای رسیدن به القای حس رسمی بی‌نظیرند.
۳-هرگز رنگ‌های کدر را برای موکت خانه تان انتخاب نکنید، چرا که موجب القا شدن حس کهنگی و کثیفی به محیط اطراف می‌شود.

۴-برای برقرای ارتباط بین فضای نشیمن، پذیرایی و غذاخوری بهتر است از فرش‌های گرد و بیضی استفاده کنید و برای تفکیک فضاها از فرش‌های مربع و مستطیل استفاده کنید.